Fehérjék Ételek

 A
fehérjék az egyik legfontosabb tápanyagcsoport az egészséges étrendben.
Segítenek a szervezetünknek megépíteni és megtartani az izomzatot, támogatják
az immunrendszer működését és hozzájárulnak a teltségérzetünkhöz is. Az
egészséges fehérjeforrások között szerepelnek a húsok, halak, tojások,
tejtermékek, magvak és hüvelyesek. Fontos azonban figyelni a fehérjebevitel
megfelelő mennyiségére és minőségére is. Egy átlagos felnőtt számára napi
0,8-1 gramm fehérje testsúlykilogrammonként ajánlott, de aktív sportolóknak
és terhes vagy szoptató nőknek többre lehet szükségük. Fontos, hogy
változatosan táplálkozzunk, hogy különböző forrásokból juttassuk be a
szervezetünkbe a szükséges aminósavakat. Egy egészséges fehérje étrendben
fontos szerepet játszanak az állati és növényi fehérjék egyaránt. Az állati
eredetű fehérjék teljes értékűek, vagyis tartalmazzák az összes esszenciális
aminósavat, míg a növényi eredetűeket kombinálni kell más élelmiszerekkel
ahhoz, hogy teljes értékűvé váljanak. Fontos tudni, hogy nem csak az
étrendben lévő fehérje mennyisége fontos, hanem az is, hogy hogyan készítjük
el az ételeket. A sütés-főzés során ugyanis néhány aminósav elveszítheti
hatékonyságát. Összességében tehát fontos figyelni arra, hogy elegendő és
változatos forrásból juttassunk be fehérjét a szervezetünkbe ahhoz, hogy
egészségesen tarthassuk magunkat. Érdemes kipróbálni új recepteket és
ételeket, hogy változatosan táplálkozhassunk és mindig megfelelő mennyiségű
tápanyaghoz jussunk.