Mandulavaj

 A
mandulavaj egy egészséges és tápláló alternatíva a hagyományos vajnak vagy
mogyoróvajnak. A mandulavajat egyszerűen otthon is elkészíthetjük, így
biztosak lehetünk abban, hogy csak természetes összetevőket tartalmaz. 1.
Először is szükségünk lesz mandulára. Válasszunk minőségi, hántolatlan
mandulát, amely nem tartalmaz hozzáadott sót vagy olajat. 2. Tegyük a
mandulát egy erős turmixgépbe vagy aprítógépbe, majd kezdjük el őket
aprítani. Fontos, hogy időnként megálljunk, és a kialakult masszát az edény
oldaláról lekapargassuk. 3. Addig folytassuk a turmixolást, amíg a mandula
krémessé válik. Ehhez néha adjunk hozzá egy kevés olajat (pl. kókuszolajat),
hogy könnyebben krémes állagú legyen. 4. Ha elértük a kívánt állagot, ízlés
szerint édesíthetjük egy kevés mézzel vagy juharsziruppal. 5. Az elkészült
mandulavajat tartsuk hűtőszekrényben egy légmentesen zárható üvegben. Így
akár egy hétig is eltartható. A mandulavaj gazdag fehérjében, egészséges
zsírokban és rostokban, így kiváló reggeli vagy uzsonna lehetőség lehet.
Használhatjuk pirítósra kenve, smoothie-khoz adva vagy akár sütemények
készítéséhez is. Összességében a mandulavaj egyszerűen elkészíthető és
rendkívül tápláló alternatíva lehet más típusú vajak helyett. Próbáljuk ki
otthoni konyhánkban és élvezzük az egészséges édesség ízét!